SKRIVET: 2010-12-31, kl 23:59:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

2000-talets bästa filmer: år 2010

Varje dag under resten av året presenterar jag mina favoritfilmer från ett år under 2000-talet och nu är det dags att minnas från det år som gått:

Plötsligt blev det pinsamt uppenbart hur få filmer med produktionsår 2010 jag egentligen har sett. Vad har jag gjort i år kan man undra, när det jag har att välja på till listan är ungefär "Sex and the City 2" och "Inception"? Tur att den sistnämnda är riktigt, riktigt bra (den förstnämnda är det inte). Så pass bra att den toppar en hel del årslistor även hos folk som uppenbarligen varit betydligt flitigare i sitt filmtittande. Så helt fel ute är jag nog inte trots allt. Innovativt berättad, visuellt intressant och sjukligt spännande så är det en film att inte glömma i första taget.





Gott nytt år!


Anna T

Bra filmval! Förutom Mamma Mia, som enligt mig var skitdålig :P haha, men annars perfect typ!

Jag gör också film :D läs gärna min blogg och rösta på min film som tävlar ^^!



PUBLICERAT: 2011-01-07, 20:58:07 | URL: http://annatjernstroms.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: