SKRIVET: 2010-04-28, kl 18:06:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Musikvideo: Bulletproof

Normalt brukar jag bli en aning skeptisk till musikvideos där många av de roliga detaljerna i scenografin är datoranimerade, eftersom jag då tänker på alla stackars scenografinördar, likt mig, som inte får bygga de roliga miljöerna på riktigt i sann oldschool-anda. Men videon till låten Bulletproof av gruppen La Roux kan jag trots det inte låta bli att gilla lite så där i smyg. Kanske är det en dold fashionista i mig som fastnat för det faktum att Ellys kläder matchar med bakgrunden eller så är det något helt annat, väl värd en titt är den i alla fall.



Har dock en idé om hur man hade kunnat göra den ännu roligare, men den sparar jag inför framtiden...


Johan

Jag gillar också denna video, även om den som du skriver skulle kunna gjorts ännu mer intressant. Jag är normal otroligt skeptisk till animerade bakgrunder och tycker att det enbart fungerar om man vill framställa en pastisch på tex 80-talets estetik eller liknade. Denna video är dock härligt fulsnygg, och det är ju trots allt inte alla miljöer som är animerade.



PUBLICERAT: 2010-05-27, 00:24:23 | URL: http://kanard.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: