SKRIVET: 2010-08-06, kl 02:12:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

Musikvideo: Devil In The Detail

En ganska ny musikvideobekantskap för mig är videon till Devil In The Detail, med bandet The Ambience Affair. Den är helt gjord helt i stop motion, av 15000 bilder tagna med en gammal hederlig Canon 400D (och jag som är Nikonist...). Resultatet blev inte alls pjåkigt, det är riktigt kreativt och snyggt gjort.


Producerad av Souljacker Ltd.

Har planer på att göra en egen stop motion-video och detta har inte gjort mig mindre peppad på den idén!


TH

Vilken tur att du hittade igen hybrisen. För övrigt såg jag en video precis som denna för några veckor sedan, så gott som identisk förutom att istället för en man i skogen var det en figur (jag och mitt minne - kan det ha varit en nalle, penntroll, docka?). Den grät där ute i skogen minns jag. Kan han ha suttit i rullstol också? Sorgligt. Kan inte minnas var jag sett den heller. Poängen var dock att den var gjord med samma teknik. Sådär, då har tio minuter till av arbetsdagen förflutit :)



PUBLICERAT: 2010-08-06, 12:15:02 | URL: http://theresehenelund.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: