SKRIVET: 2010-02-19, kl 04:54:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Det artar sig

Saker och ting har börjat ordna sig riktigt bra på sistone. Det har löst sig med praktikplats, för några dagar sedan fick jag svar på min ansökan till UR och tänka sig, de ville ha mig dit! Starten på praktiken har blivit lite uppskjuten, men på måndag börjar det äntligen. Tyvärr har jag inte helt klart med boendet ännu (vilket föräldrarna mina är helhispiga över) men det får lov att gå på något vis. Får väl sova på T-centralen om jag inte hinner hitta nåt annat ;) Skämt åsido, det ska inte behövas, om inte annat så har jag vänner i Stockholm som säkert kan inkvartera mig i någon dag. Känns bara som en stor tjänst att be någon om, ens om det är nära kompisar, att få sova på vardagsrumssoffan i sex veckor.

Nu ska jag återgå till OS och återuppliva konståkningsjunkien inom mig. Håller tummarna för svenske Scultheiss såklart och så ska det bli kul att se "gamle" (från när jag var riktig nörd) favoriten Lambiel. Och Plushenko, Weir och Takahasi givetvis. Och just det ja, inte att förglömma, Lysacek.

(Och jag vet att jag är ascool som namedroppar konståkare. Status, oh yes!)


TH

Jag har inte riktigt orkat hänga med i OS, jag får höra resultaten på radion istället - dock sitter jag såklart bänkad när fyrmänningen tävlar ;) Måste ju veta vad jag ska skryta med nästa gång hon kommer på tal i något sammanhang! Från det ena till det andra, visst hinns en fika innan du drar? Slå en pling!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: