SKRIVET: 2010-02-23, kl 22:41:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Till Stockholm med tåg

En mindre evighet sedan jag skrev här senast, känns det som. Har tagit mig ner till Stockholm nu, efter många om och men med tåget (ingen har väl missat att så gott som vartenda tåg i de senaste dagarna varit försenat eller inställt?). När jag satt där på en träbänk inne på tågstationen ute i ödemarken utan något att göra, väntande på ett tåg som bara blev mer och mer försenat, insåg jag att jag borde bli Twitter-användare ändå. Då hade jag kunnat förse er med rafflande rapporter om mina äventyrliga strapatser, ungefär så här:

19.01 Sitter och gör ingenting. Enligt infoskärmen är ny tid för tågets ankomst 20.35 (dvs 1,5 timme försenat)
19.20 Upptäckte just att om jag lutar mig mot ryggsäcken så sitter jag skönare. Ny tid för ankomst: 20.45
19.48 Har hittat en bok att läsa - om sjöfart och fiske i Ålund. Jippie! Ny tid för ankomst: 20.55
19.50 Jag kanske borde bli fiskare ändå? Ny tid för ankomst: 21.00
19.52 Näe, tror inte det förresten. Ingen ny tid för ankomst.
20.11 Tittar på infoskärmen. Ingen ny tid för ankomst.
20.11 Tittar på infoskärmen. Ingen ny tid för ankomst.
20.12 Tittar på infoskärmen. Ingen ny tid för ankomst.
20.12 Tittar på infoskärmen. Ingen ny tid för ankomst.
20.13 Tittar på infoskärmen. Ingen ny tid för ankomst.
20.14 Tittar på infoskärmen, nu händer det något. Ny tid för ankomst: 21.10
20.35 Har tråkigt. Ny tid för ankomst 21.15
20.54 Har fortfarande tråkigt. Ny tid för ankomst 21.20
21.12 Nu går jag ut, om tåget skyndar sig är det kanske framme i Stockholm lagom till våren.

Jag ska nog noga överväga det här med Twitter ändå.

Ha det gott!

(Kommer försöka uppdatera lite oftare framöver)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: