SKRIVET: 2010-06-02, kl 01:31:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Undrens tid är aldrig förbi

Sysselsätter mig med nattlig fotoredigering och ser på bilder i ett försök att skjuta upp den packning jag vet att jag måste påbörja.

Kalix i slutet av april. Förvandlingen som skett sedan dess, på bara en dryg månad, är slående. Naturen tycks ha exploderat i grönt och vi människor har fått sommarens första myggbett. Solen går aldrig någonsin ner och vi vill inte sova för snart, snart tar det slut och då är två år på skolan till ända och vi måste ut och pröva våra vingar, flyga, fastän man aldrig i förväg kan veta om det bär.


Kalix i april 2010. Foto: jag


TH

Det är alltid både spännande och läskigt när ett kapitel i ens liv tar slut och ett nytt börjar. Tiden gick så mycket långsammare förut, nu hinner man knappt blinka mellan alla årstidsväxlingar och andra förändringar som sker runtom en. Man hinner liksom inte bli bekväm i nuet så är stunden förbi! Men från det ena till det andra... brevid mig i skrivbordshyllan ligger nu två stora blanka biljetter (tänk Kalle och Chokladfabriken-format) och väntar. På lördag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: