SKRIVET: 2010-03-26, kl 22:24:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Men fredag är ändå den dagen som känns bäst...

Dags för fredagmyyyyyyyys, har ju blivit en plåga i huvudet för oss alla. Därför dammar jag istället av en annan gammal reklamslogan, bara för variationens skull.

Lämpligt nog har det varit en toppenfredag. Som vanligt har mesta tiden tillbringats på praktikplatsen. Inser just att jag inte berättat särskilt mycket om vad jag egentligen pysslar med där. Mestadels gör jag resesearch, förbereder inspelningar eller är med på dem. Utemellanåt loggar jag band också (enkelt förklarat - skriver ner allt som händer och sägs på bandet), praktikantsyssla deluxe, men man lär sig en hel del samtidigt som man går igenom inspelat material.

Efter praktiken tog jag en långpromenad i Gamla Stan. Utsikten från Skeppsbron när det är mörkt, fantastisk. Tänk att det inte behövs mer än så för att livet ska kännas vackert.


TH

Det lät som en helt okej fredag! Själv jobbade jag och sedan sprang jag på stan (jag har upptäckt att när man har lön kan man faktiskt göra mer än fönstershoppa!) resten av dagen, så när jag väl kom hem var jag helt slut. Men hör på detta - jag valde bort finalen av Let's Dance för att kunna följa hockeyn! Hur sjukt är inte det? Du kommer inte känna igen mig när du kommer hem, jag har förvandlats till en riktigt typisk snittinvånare av Skellefteå stad. Suck. Nu ska jag på Emmas kalas, jag hälsar alla från dig!


Dess

Oh my! Det kvalar lätt in som årets mest otippade händelse! Vad har hänt? Jag kan omöjligt ha smittat dig med hockeyfeber, jag är för långt bort. För du tror inte smittan kan vara luftburen va? Nä, det måsta vara någon annan som är skyldig. Det här är ett stort mysterium - men var inte rädd, jag är snart hemma igen och då ska jag undersöka saken grundligt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: