SKRIVET: 2010-03-17, kl 21:03:22 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sjuttonde mars 2010

Åkte ner till Gamla stan efter praktiken för att eventuellt hinna se finalerna i sprintävlingarna (skidor alltså) kring slottet. Nog visste jag att jag var sent ute, men lite extra oflyt var det allt när jag hörde att åkarna gick i mål när jag var nästan framme. Hade bara ca 10 meter kvar att knata, endast en stor byggnad kallad Stockholms slott skymde sikten mot banan och jag missade målgången precis, precis. I samma stund jag kom fram till publikplats började alla andra gå därifrån.

Nåväl, det var mycket folk ute och det luktade snö och grillad korv. Det kändes nästan lite norrländskt på något vis och för en kort stund var det som att vara hemma. Det, samt en promenad och en stor nypa frisk luft fick jag i alla fall med mig.


Utsikt från bron mellan Riksdagen och Gamla Stan.
Utsikt från Stallbron vid Gamla Stan.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: